Monday, May 9, 2011

salah cakap

salah cakap? tersalah cakap? cakap salah?? ape2 je lah.. nie bukan salah cakap menyakitkan hati org tuh.. tpi ni salah cakap yg mmg betol2 buat org ketawa sbb tersaah penggunaan bahasa yg betul... haha.. ok, jom tgk situasi nie..


situasi 1 :

aku ngn kak sal nak minum air.. --->

kak sal: alamak, momo.... kak sal terlupe amek straw...
aku yg dipanggil momo: alah, kat dapur ada straw lebih...
kak sal: yeker.. ingt dah xleh minum dah dgn straw..
momo(aku larr!) : haha ala,ko nie macam xde "astro" ko xboleh minum!

ape kesalahan aku---> sebut straw ngn astro!! haih..tula penangan stadi endocrine.. aik.. xpasal2 endocrine dapat nama. ape kes la sampai leh tersasul2 tersasau sampai gitu nyer... haha..memang bebudak umah aku pakat gelakkan aku je...

memang aku ni boleh tubuhkan persatuan slah cakap la!

KESIMPULAN: otak aku masih waras ketika bercakap.. haha


1 comment:

  1. Nasib waras lagi. Bab2 cakap ni kalau nak crita mmg byk, haha.

    Dah semangat balik mengepos. Bagus2, tingkatkan usaha hehe

    ReplyDelete