Monday, June 28, 2010

kuliah maghrib


salam kawan2...=) hehe..ade sikit yg nak dikongsi arini...

semalam sy g kuliah mghrib kt surau taman bukit saga,sek26.. ade kuliah yg disampaikan oleh ustaz badrul amin... ustaz yg sgt disegani.. beliau ade membuat cd zikir2 munajat.. =) insya allah,kalo de rezki marila kite same2 dptkan cd tersebut..

pengisian kuliah smlm,adalah mengenai isra' mi'raj.. isra'mi'raj ni berlaku pada 27rejab,bulan allah yg mulia... insyaallah kawan2,perbaykkan la amal ibadat kita agar dikurniakan phala,n dlimpahkan rezki n rahmat dr Nya.. amiin... dpt la jgk pengisian yg bermakna dr ustaz semalm..dah lama aku xdengar kuliah nie.. isk...asek wt benda lagha jer.. huhu... tp alhamdulillah..smlm aku dgr kuliah tu xngntk plak..n pengisiannya cukup bagus..=)

aku nk share sikit..semalm ustaz tu citer yg pasal isra' mi'raj nie peristiwa yg menguji keimanan kita sbgai umat islam... yela.. peristiwa nabi muhammad saw naik ke sidratul muntaha mstila mnjdi pertikaian sumer pihak...xkire la org islam sendiri ataupon bukan islam....kan.. masuk dek akal ke pristiwa tu?? tp ALLAH kan MAHA BESAR.. allah mmpu membuat apa saja... allah juga yng mengizinkan Rasulullah SAW naik ke sidratul muntaha..

apabila rasulullah saw turun ke bumi,dan menceritakan peristiwa isra'mi'raj ini kepada umatnya,ada yg mempertikaikan... abu jahal menuduh rasulullah saw bermain sihir, tetpi saiyidina abu bakr as sidq membenarkan kata2 rasulullah saw tersebut...
peristiwa ini memainkan peranan besar dlm meningkatkan keimanan seseorg... org islam yg percaya akan lebih beriman kepada allah swt,manakala org yang goyah imannya akan terus murtad kerana tdk percaya...

Insyaallah,jika kita menghayati peristiwa agung ini, sy berharap keimanan kita akan bertambah2 lagi, n kita dpt menghayati islam dgn cara yg sebenar... amiinnn..

p/s:terimakasih kpd ustaz badrul amin..=)

2 comments:

  1. wahh bgsla..sharela lg kalo ang p kuliah2 agama nie..huhu..sat je nk msk israk mikraj(27 rejab)..teringat ayh aku meninggal hari 2.. :(

    ReplyDelete
  2. yaka effa... sedih no... tringt gak kat abah aku...xlama pas ayah hang..abah aku plak,,... apa2 pon kita sbg anak berdoa la untuk arwah..

    ReplyDelete